Tiltræk dine kunder med

markedsføring, der giver

en god mavefornemmelse

Marketing med speciale i de fire Emotionelle Kundetyper™.

Jeg er som en af de første i Danmark certificeret i Emotionelle Kundetyper™ som er et stærkt værktøj, når det kommer til markedsføring

Oftest når vi køber, så gør vi det ud fra en ”god følelse i maven”. Uanset hvilken branche du er i, så handler det om at give kunderne den gode følelse. Med de Emotionelle Kundetyper™, så ved du præcis, hvordan du fremkalder den følelse hos dine kunder og jeg glæder mig til at vise dig hvordan.

Jeg hader at sælge!

Det gør jeg – det er sandt! Jeg har altid hadet det og gør det stadig, selvom det har været en del af mit arbejde i mere end 20 år og mange af mine kunder siger det samme. De hader at sælge.

Men der er forskel på at sælge og sælge.
Forskellen ligger i, om du prøver at få kunderne til at købe noget, de i bund og grund ikke har lyst til. Eller du tiltrækker tilfredse kunder gennem din markedsføring.

Det bedste salgsargument

Det bedste salgsargument du kan bruge over for dine kunder er, at det føles rigtigt for dem, når de køber hos dig. Når de kan mærke helt nede i maven, at de er nødt til at være kunde hos dig, så behøver du ikke gøre andet end at levere en god service.

Kontakt mig herunder, så kan vi tage en uforpligtende snak om jeg kan hjælpe dig.

De Emotionelle Kundetyper™

Der var engang, hvor alle reklame- og mediefolk talte om segmenter. Det gør de stadig. Men det er meget svært at tale til segmenter og i dag har vi en langt større viden om forbrugerne på grund af den teknologiske udvikling. Derimod kan du tale til kundetyper, fordi du kommer meget tættere på dem. De Emotionelle Kundetyper er baseret på forskning og tusind år gamle tanker om retorik og kommunikation.

Allerede her lyder det måske lidt tungt og kedeligt? Men jeg lover, at det er det ikke. De Emotionelle Kundetyper er viden gjort så legende let, at alle kan være med. Det er sjovt at se, hvordan den viden virker, når man bruger den og hvordan det kan gøre din markedsføring og kommunikation meget lettere.

Vælg én kundetype til – og ingen fra.

Forestil dig du er på ferie i udlandet. Du sætter dig ved et bord på en café og falder i snak med de 3 mennesker ved bordet ved siden af. Lad os sige, at det er en græker, en franskmand og en svensker. Hvilket sprog vil I tale?
Hvis du kun talte med svenskeren, så kunne I sikkert tale henholdsvis svensk og dansk og forstå hinanden. Men så udelukker I med stor sandsynlighed grækeren og franskmanden. Måske har du haft fransk i skolen, men det er ikke sikkert, svenskeren og grækeren har haft det.
Men der er en meget stor sandsynlighed for, I alle kan mere eller mindre engelsk. Så hvis du taler engelsk, så kan alle forstå dig.

Det er det samme med kundetyperne. De fleste af os har mere eller mindre af alle typerne i os. Så selvom du kun ”taler” gul, så forstår alle med gul, hvad du siger. Og du tiltrækker flere mennesker, som ”forstår” gul. Men taler du f.eks. gul og blå, så forvirrer du rigtig mange. Og det er kun dem med en stærk kombination af gul og blå, som vil forstå dig.
Lad os kigge lidt nærmere på de fire kundetyper.

De 4 kundetyper

ét valg

DEN RØDE KUNDETYPE

Den røde Emotionelle kundetype– eller den eventyrlystne type er mest kendetegnet ved, at der skal ske noget nyt hele tiden og de er nysgerrige. Har du unikke produkter eller services, der kan stimulere deres nysgerrighed og frihedstrang, så er de røde dine kunder.

DEN GULE KUNDETYPE

Den gule Emotionelle Kundetype

– eller den omsorgsfulde type er ”forkæleren”. De vil gerne forkæle og gøre noget godt for andre. De forsøger altid at skabe harmoni og balance i tingene. Hvis du har produkter eller services med en personlig og holistisk tilgang, så er de gule dine kunder.

DEN BLÅ
KUNDETYPE

Den blå Emotionelle Kundetype

– eller den værdiskabende type er rationel og resultatorienteret. De forventer der er fuldstændig styr på tingene og du kan dokumentere dine påstande. Så har du en service eller et produkt, hvor du kan dokumentere fordele og resultater, så har du fanget den blå kundetypes opmærksomhed.

DEN GRØNNE KUNDETYPE

Den grønne Emotionelle Kundetype

– eller den trofaste type er en loyal og trofast kunde, som har det bedst når der ikke bliver lavet for meget om. De kan godt lide at tingene er ordentlige. De vil gerne være sikre på, at de kan finde ud af produktet og det må gerne ligne noget de kender, så føler de sig mest trygge.

Kontakt mig

Adresse

Rolf Krakesvej 18
3600 Frederikssund

Kontakt

5192 4330
jesper@efekt.dk

Træffes bedst

Mandag – fredag
9 – 15

Send en besked

14 + 6 =